sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Menneen viikon aarteet.

Huh. Viikko hurahti ohi niin, ettei mukana meinannut pysyä. Työt pitivät sen verran kiireisenä, ettei tännekkään ehtinyt. Siitä syystä kerron aarteista joihin olen törmännyt tämän viikon aikana. Alkuviikko meni töiden parissa, mutta keskiviikkona päädyimme muorin kanssa Itäkeskukseen. Tarkoitukseni oli mennä ostamaan Suomalaisesta Kirjakaupasta silppuria ja pääsinkin niin pitkälle, että olin kantamassa laatikkoa kassalle, kun harhaileva katseeni osui johonkin jota oli pakko katsoa tarkemmin. Kysessä oli tämä kirja.
 Pikavilkaisulla tein päätöksen, että palautin silppurin hyllyyn ja kävelin kirjan kanssa kassalle. Kanteen on kuvattu keisarinna Maria Feodorovnalle kuulunut silkkipuku joka on koristeltu helmikirjailulla ja strutsinsulilla. Kirjassa on paljon aivan ihania kuvia venäläisistä vaatteista sekä asusteista niin maaseudulta, kuin kaupungistakin. Tässä muutamia kirjan upeista kuvista.
Tänään sitten piipahdin kirpputorilla ja tein lisää kirjalöytöjä. 
Kirja ei ollut hinnalla pilattu, sillä se maksoi vain 2€, mutta hinta ei ollut syy miksi päätin sen lunastaa. Enhän edes ole kutoja tai virkkaaja-tyyppiä. Ja aluksi katselinkin kirjaa siskoa ajatellen, sillä hän kutoo, mutta sitten tulin toisiin aatoksiin. Kirjan ideat ja kuvat olivat niin houkuttelevia, että en voinut jättää sitä ostamatta. 
Nämä toimivat hyvin idea kuvina ja muutamia ideoita jo sainkin niitä katsellessa. 
Kirjassa oli mukana myös perinteisempiä neulontaohjeita. 
Ehkä yllättävintä löydettävää kirjassa olivat reseptit joita oli muutama mukana. 
Resepteistä ainakin suklaamousse vaikutti sellaiselta, että aijon sitä jossain vaiheessa kokeilla.

Kirpputorilta löytyi myös kirja jota olen haaveillut voivani lukea jossain vaiheessa, mutta en ole raaskinut sitä hinnan vuoksi ostaa kaupasta (olen odottanut sen tuloa alennusmyyntiin), joten olin onneni kukkuloilla sen nähdessäni. Nimittäin tämän.
Koska olen hurahtanut Utrion historiallisiin romaaneihin, en ole tutustunut Hirvisaaren kirjoihin. Tämä on kuitenkin olllut pitkään harkinnassa, juuri teemansa vuoksi. Minua on aina kiehtoneet molempien naapurien Katariinat ja olenkin lukenut kaiken heitä koskevan mitä olen käsiini saanut. Enkä vain saman nimen vuoksi, vaikka olenkin etunimeni heiltä perinyt. : )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti